Miért fontos a reszponzív weboldal készítés?

Minimalista, flat-design, animált, videós, magazinszerű… Megoszlanak a vélemények arról, hogy 2020-ban mi számít modern és jól használható honlapnak. Egy biztos: mi témától és dizájntól függetlenül a reszponzív weboldal készítés mellett tesszük le a voksunkat. Elmondjuk, miért?

Mit jelent a reszponzív weboldal készítés?

Ma már nem egyféle eszközről internetezünk. Van, aki telefonon, sőt okosórán, más pedig okostelevízión tölti be ugyanazt a tartalmat. Az apró, álló formátumú képernyőktől a szélesvásznú, fektetett kijelzőkig rengeteg felbontással és felhasználási móddal találkozunk. Ahhoz pedig, hogy a maximumot tudjuk kihozni a honlapból, elengedhetetlen, hogy az minden felületen jól nézzen ki.

A “reszponzív” azt jelenti: válaszkész. A reszponzív weboldal képes “megválaszolni” a képernyő okozta kihívásokat, vagyis úgy változtatja az elrendezését és a méretét, hogy az adott kijelzőn a lehető legszebb látványt nyújtsa.

Reszponzív-e a weboldalam?

Amikor weboldal átvilágítást végzünk, az egyik fontos kérdés, amit tisztázni kell, az az, hogy vajon reszponzív-e a már meglévő honlap. Erre sokan nem tudják kapásból a választ, de szerencsére a dolog könnyen ellenőrizhető. Ha a számítógép böngészőjében megnyitjuk a weblapot, majd az egér segítségével átméretezzük, “összehúzzuk” az ablakot, két lehetőség van: a weblapon minden marad a régiben, a szövegeket “levágva” látjuk, alul és oldalt pedig egy gördítősáv jelenik meg, vagy az oldal tördelése, betűmérete, képméretei változnak.

Ha a weboldal képes változtatni a tördelését, reszponzív weboldalnak tekinthetjük. Természetesen ezen a kategórián belül is vannak szintek. Van, amelyik oldal csak olvasható marad kisebb méretben is, van, ahol viszont teljesen tökéletes felhasználói élményt kapunk.

Miért fontos a reszponzív weboldal készítés?

Amikor az első okos-, félokos telefonok megjelentek, még nem lehetett tudni, milyen irányba mozdulnak majd a trendek. Ekkor még voltak, akik külön mobilos oldalt hoztak létre, amelynek a tartalma nem is mindig egyezett az asztali nézetével, általában csak egy egyszerűbb verzió volt. Hamar kiderült, hogy a felhasználói igények mások.

A reszponzív weboldal készítés azt jelenti, hogy a lap minden nézetben teljes értékű felhasználói élményt nyújt. Ettől minden kiszámítható, gyors és jól hozzáférhető. Ha a tartalmaink az összes létező eszközön fogyaszthatók, sokkal szélesebb réteget érhetünk el, mintha csak mobilra vagy csak asztali nézetre optimalizálnánk.

Akkor most elölről kell kezdeni az egészet?

Sokan azért nem váltanak reszponzív weboldalra, mert félnek, hogy elölről kell kezdeni a weboldal építését, ettől pedig elveszítik a keresőben az értékes pozíciót. Ettől viszont nem kell tartani. A hozzáértő weboldal készítő cégek akár nagyobb változtatás nélkül is meg tudják oldani az oldal reszponzívvá tételét, de egy esetleges sabloncserét is gyorsan, minimális visszaesés árán el tudnak végezni.

Minél jobb felhasználói élményt ad egy oldal, annál biztosabb, hogy jó helyen szerepel majd a keresőben. Vagyis a modernizáció általában jobb eredményeket hoz nem csak a webes világban, de az üzletben is.

Ha mobilbarát, reszponzív tartalomra váltunk, általában látogatószám növekedést, ezzel pedig a bevétel emelkedését tapasztaljuk. A reszponzív weboldal készítés jó befektetés, így érdemes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket.