Így gyógyítja meg a weboldalt a website elemzés

Így gyógyítja meg a weboldalt a website elemzés

Ahhoz, hogy egy vállalkozás ügyfeleket tudjon szerezni az internetről, meglepően sokáig elég volt csak jelen lenni a világhálón. Ma már ez nem így van. Ahhoz, hogy a világháló reklám- és tartalomzajából kiemelkedjünk, aktív kommunikációra és komoly stratégiára van szükség. Ennek alapvető eleme a weboldalkészítés. De mi történik, ha a gondosan összerakott honlap nem hozza a kívánt eredményeket? Semmi gond! Az alapos website elemzés még megmentheti az oldalunkat.

Miért nem hoz ügyfeleket az oldal?

Többször írtunk már arról, miért nem hoz vendéget a céges weboldal. Röviden összefoglalva, a problémát általában ezek okozzák:

  • Hiba az oldalon. Valamilyen tartalom nem jelenik meg jól vagy nem jelenik meg mindenkinek. 

  • Lassú, széteső, bizonytalan weblap. Általában az elavult, ritkán frissített oldalak problémája.

  • Nem elég izgalmas vagy informatív a tartalom. Gyakran alapvető adatok - pl. az elérhetőség vagy a nyitvatartás - is hiányoznak. 

Ha a weboldalnak valamilyen hibája van, az könnyen azt jelentheti, hogy a látogatók nem tudnak vásárolni, bejelentkezni vagy egyáltalán a telephelyünkre eljutni az oldalon keresztül. Rosszabb esetben nem is találják meg a weboldalt - ezek után pedig akár a Facebookon vagy más csatornákon is elérhetetlenné válunk.

Hogyan segít a website elemzés?

A website elemzést pont ezeknek a hibáknak a kiküszöbölésére használják. A weboldal átvilágítása során a szakemberek átnézik, milyen esetleges hiányosságai vannak az oldalnak és mit lehet tenni ezek javítására. A felfedezett hibák lehetnek súlyos gondok is, mint például hiányzó kódrészletek, vírusos kiegészítők vagy hibásan telepített alkalmazások. A gondokat azonban sokszor lényegesen banálisabb problémák okozzák. 

A website elemzés során a leggyakrabban olyan hibák derülnek ki, mint például:

  • A weboldal lassú. A túl nagy képek vagy rossz formátumban feltöltött file-ok akadályozzák a gyors megjelenést. Sok látogató emiatt azt hiszi, az oldal nem működik. Ők hamar visszafordulnak az oldalról. 

  • Bizonyos alapvető információk hiányoznak. Lehet, hogy a nyitvatartási adatok vagy a telefonszám szerepel rosszul az oldalon, de az is megtörténhet, hogy senki sem kapja meg az oldalról érkező üzeneteket.

  • Nem elég változatos és igényes a tartalom. Ez gyakran azt jelenti, hogy az oldal ne ér el elég jó helyezést a keresőben. 

  • A weblap nem jelenik meg szépen mobil böngészőben, vagy egyáltalán nincs is mobilnézete. Egyes oldalakon a forgalom több mint fele mobilról származik. 

Kire bízzuk a website elemzését?

A weboldalak elemzését sokan vállalják. Mi a Webrollingnál azt mondjuk: kritizálni könnyű! Mi abban hiszünk, hogy a jó weboldalelemző cég nem csak felfedezni képes a hibákat, de meg is oldja azokat. 

Senkitől sem kérjük, hogy bízza ránk a weboldal-átvilágítást, de azt mindenképpen javasoljuk: olyan céget válasszon, ami a felfedezett hiányosságok pótlását is vállalja. Mi nem csak elkészítjük a weboldal átfogó elemzését, de ha szükséges, a kezünkbe vesszük a javítást is. Ilyenkor az elemzés árát levonjuk a munkadíjból. 

A hibák javításával általában javul az oldal teljesítménye. Az oldalra érkező látogatók nagyobb eséllyel válnak ügyféllé. A nagyobb forgalom jobb találati helyet biztosít a keresőkben, ez pedig egy felszálló spirálba viszi a weblapot. A megfelelően átvizsgált és javított oldal hatékonyan és jogszerűen működik - a cégnek pedig már csak a látogatók kiszolgálásán kell fáradoznia.

Egy remek példa a website elemzésre 

Melyik websiteokat érdemes elemezni? Sokszor merül fel ehhez hasonló kérdés az emberben. Lehetséges remek opció lehet például az, hogy egy szakember kereső portált próbáljunk meg elemezni. Ez azért lehet rendkívül jó ötlet, mert ennek az elemzése kifejezetten komplex és érdekes munka. 

Üzenet küldés

Töltsd ki az űrlapot és mi 24 órán belül válaszolunk neked!

Add meg a neved
Add meg az emailed helyesen
Add meg a tárgyat helyesen
Add meg az üzenetet helyesen