Így gyógyítja meg a weboldalt a website elemzés
Ahhoz, hogy egy vállalkozás ügyfeleket tudjon szerezni az internetről, meglepően sokáig elég volt csak jelen lenni a világhálón. Ma már ez nem így van. Ahhoz, hogy a világháló reklám- és tartalomzajából kiemelkedjünk, aktív kommunikációra és komoly stratégiára van szükség. Ennek alapvető eleme a weboldalkészítés. De mi történik, ha a gondosan összerakott honlap nem hozza a kívánt eredményeket? Semmi gond! Az alapos website elemzés még megmentheti az oldalunkat.
Miért nem hoz ügyfeleket az oldal?
Többször írtunk már arról, miért nem hoz vendéget a céges weboldal. Röviden összefoglalva, a problémát általában ezek okozzák:
-
Hiba az oldalon. Valamilyen tartalom nem jelenik meg jól vagy nem jelenik meg mindenkinek.
-
Lassú, széteső, bizonytalan weblap. Általában az elavult, ritkán frissített oldalak problémája.
-
Nem elég izgalmas vagy informatív a tartalom. Gyakran alapvető adatok - pl. az elérhetőség vagy a nyitvatartás - is hiányoznak.
Ha a weboldalnak valamilyen hibája van, az könnyen azt jelentheti, hogy a látogatók nem tudnak vásárolni, bejelentkezni vagy egyáltalán a telephelyünkre eljutni az oldalon keresztül. Rosszabb esetben nem is találják meg a weboldalt - ezek után pedig akár a Facebookon vagy más csatornákon is elérhetetlenné válunk.
Hogyan segít a website elemzés?
A website elemzést pont ezeknek a hibáknak a kiküszöbölésére használják. A weboldal átvilágítása során a szakemberek átnézik, milyen esetleges hiányosságai vannak az oldalnak és mit lehet tenni ezek javítására. A felfedezett hibák lehetnek súlyos gondok is, mint például hiányzó kódrészletek, vírusos kiegészítők vagy hibásan telepített alkalmazások. A gondokat azonban sokszor lényegesen banálisabb problémák okozzák.
A website elemzés során a leggyakrabban olyan hibák derülnek ki, mint például:
-
A weboldal lassú. A túl nagy képek vagy rossz formátumban feltöltött file-ok akadályozzák a gyors megjelenést. Sok látogató emiatt azt hiszi, az oldal nem működik. Ők hamar visszafordulnak az oldalról.
-
Bizonyos alapvető információk hiányoznak. Lehet, hogy a nyitvatartási adatok vagy a telefonszám szerepel rosszul az oldalon, de az is megtörténhet, hogy senki sem kapja meg az oldalról érkező üzeneteket.
-
Nem elég változatos és igényes a tartalom. Ez gyakran azt jelenti, hogy az oldal ne ér el elég jó helyezést a keresőben.
-
A weblap nem jelenik meg szépen mobil böngészőben, vagy egyáltalán nincs is mobilnézete. Egyes oldalakon a forgalom több mint fele mobilról származik.
Kire bízzuk a website elemzését?
A weboldalak elemzését sokan vállalják. Mi a Webrollingnál azt mondjuk: kritizálni könnyű! Mi abban hiszünk, hogy a jó weboldalelemző cég nem csak felfedezni képes a hibákat, de meg is oldja azokat.
Senkitől sem kérjük, hogy bízza ránk a weboldal-átvilágítást, de azt mindenképpen javasoljuk: olyan céget válasszon, ami a felfedezett hiányosságok pótlását is vállalja. Mi nem csak elkészítjük a weboldal átfogó elemzését, de ha szükséges, a kezünkbe vesszük a javítást is. Ilyenkor az elemzés árát levonjuk a munkadíjból.
A hibák javításával általában javul az oldal teljesítménye. Az oldalra érkező látogatók nagyobb eséllyel válnak ügyféllé. A nagyobb forgalom jobb találati helyet biztosít a keresőkben, ez pedig egy felszálló spirálba viszi a weblapot. A megfelelően átvizsgált és javított oldal hatékonyan és jogszerűen működik - a cégnek pedig már csak a látogatók kiszolgálásán kell fáradoznia.