Ezért nem hoz ügyfeleket a legtöbb céges weboldal

Százezrekért készült és dizájnos, ingyenes és muszájból összerakott, saját kezűleg karbantartott, és a legjobb barátunk által készített - sokféle céges weboldal van, de ezek közül csak kevés tud látogatókat hozni. A hozzánk fordulók legnagyobb problémája általában már nem az, hogy honnan szerezzenek céges weboldalt, hanem az, hogy a meglévő tartalom nem segíti az üzletmenetet. Lássuk, mi lehet a gond!

A leggyakoribb céges weboldal hibák

Vannak alapvető dolgok, amiknek egy jól felépített céges weboldalon feltétlenül szerepelnie kell. Nem, nem az ÁSZF-ről és az adatkezelési szabályzatról beszélünk, hanem olyan egyszerű dolgokról, mint:

  • A vállalkozás elérhetőségei

  • A nyitvatartás

  • A termékek vagy szolgáltatások részletes leírása

  • A rendelés menete

A céges weboldalt úgy kell elkészíteni, hogy az is megtalálja rajta a legfontosabb információkat, aki sosem dolgozott még velünk, vagy nem vásárolt olyan terméket, amelyet mi értékesítünk. Ha egy étterem weboldalán csak eldugva szerepel, hogy az étterem hol található, csak azok fognak megjelenni a honlapon, akik már eleve ismerik a helyet. A többiek szinte azonnal vissza is pattannak, hiszen abban sem lehetnek biztosak, hogy az étterem a közelükben található.

Elavult céges weboldal: a csapda

Szép számmal vannak olyan vállalkozások, amiknek a bevételt hozó ügyfelei nagyrészt a honlapról érkeznek, de minden egyes változás azt jelenti, hogy csökken a vendégek száma, ingadozik a forgalom, mert az új honlapnak “be kell árazódnia”.

A probléma főleg olyan vállalkozásokat érint, ahol a felhasználók valamilyen műveletet végezhetnek az oldalon. Ha a látogatók például be tudnak jelentkezni, időpontot foglalni vagy megrendelni valamit, sokszor hozzászoknak ahhoz, hogy “ezt így kell”. Ha valamilyen változást tapasztalnak, például már SMS-kóddal vagy telefonos applikációban kell fuvart rendelniük, gyakran elbizonytalanodnak, és a vásárlások száma is visszaesik. 

Ha van egy jól működő rendszerünk, érdemes olyan céget keresni, aki karban is tartja a weboldalt. A folyamatos, de lassú ütemű korszerűsítés nem zavarja a felhasználói folyamatokat, de lehetővé teszi, hogy ne avuljon el a portálunk. A rendszeresen karbantartott céges weboldal jó benyomást tesz, ha pedig jól használjuk, sok új ügyfelet garantál. 

Mit tegyünk, ha gond van?

Ha azt tapasztaljuk, hogy az akár drága pénzen létrehozott oldalunk sem hoz hasznot, nem biztos, hogy az azonnali csere jelenti a megoldást. Néha elég a céges weboldal átvilágítása is ahhoz, hogy pontosan a felszínre kerüljenek azok a kritikus hibák, amelyek miatt az oldal látszólag csak áll, de nem hoz eredményeket. 

Ha gond van a céges weblappal, a legköltséghatékonyabb általában az, ha egy szakemberrel nézetjük át a rendszert. Mi a Webrollingnál úgy dolgozunk, hogy az átvilágítás árát utólag levonjuk a javítások munkadíjából, így jóval olcsóbban tudunk forgalmat is generáló weboldalt készíteni, mintha mindig elölről kezdenénk a tervezést és az építést. 

Egy jól felépített oldal egy kevés, tudatos online marketinggel párosítva szinte biztosan célt ér és újabb látogatókat hoz. A megfelelő honlapkészítő partner és némi tervezés segítségével az oldal akár a cég működésének alapja is lehet.