A sikeres webáruház készítés elsődleges szempontjai
Mitől lesz igazán sikeres egy webshop? Hogyan kell webáruházat indítani? Talán sok mindent olvastunk ezzel kapcsolatban az interneten. A valóság az, hogy rengeteg cég tulajdonos nem tudja, hogy hogyan kellene nekiállni egy
webárház készítésnek. Még nagyobb probléma, hogy sok kivitelező cég sem tudja, hogy mitől lesz igazán sikeres egy webshop. Ezt a tartalmat azért hoztuk létre, hogy mindazok, akik webáruházra szeretnének beruházni, a lehető legjobb döntést hozhassák meg, ha online szeretnének értékesíteni. Mik a legjobb webshop motorok? Bérelt webáruház vagy egyedi fejlesztés? A WooCommerce jó döntés lenne? Ezekre keressük a választ.
Milyen webáruház motorok léteznek?
Rengeteg webshop motor létezik, melyeket használhatunk. Ezek jellemzően kiváló lehetőséget nyújtanak, amennyiben webáruházat szeretnénk készíteni. Lássuk, hogy milyen webáruház motorokat használhatunk! A felsorolásban lesznek ismert motorok, bérelhető konstrukciók és egyedi fejlesztések.
1, WOOCOMMERCE.
A WooCommerce a legszélesebb körben használt webáruház típus, amit használhatunk. Ez azonban nem kifejezetten webshop motor, hanem csupán webáruház bővítmény! A WordPress csupán egyik legismertebb bővítménye, ennek ellenére igen magas százalékos részesedési aránnyal rendelkezik az összes webáruház fajta között.
Ideális kisebb vagy egyszerűbb webáruházak készítésére. A sablon és bővítmény választék olyan hatalmas, hogy gyakorlatilag minden alap igényt ki tud elégíteni. Ezen felül, rengeteg nagy tudású fejlesztő van a piacon, akik kifejezetten WordPress webshopok bővítésével és fejlesztésével foglalkozik. Ezért nem kell félnünk attól, hogy nem tudunk jó fejlesztőt találni, ha szükséges.
2, OPENCART
Az OpenCart egy PHP alapú motor. Csaknem 10 éve indult útjára, azóta pedig már az egyik legnépszerűbb webshop motorrá nőtte ki magát. Rengeteg bővítményével, sablonjával, remek communityjával az egyik legismertebb webáruház motor. Gyors és nagyon könnyen kezelhető, fejleszthető, bővíthető. A mai webáruházak között a legsikeresebbek között a mai napig találhatók OpenCart webshopok.
3, SHOPIFY
A Shopify egy kanadai fejlesztésű rendszer, ami ma már gyakorlatilag minden egyes országban jelen van. Rendkívül felhasználóbarát és fejlett rendszer, nagyon minimális előzetes tudással is könnyen lehet kezelni. Szinte végeláthatatlan számú tananyag és videó érhető el hozzá, így az az ember, aki egy kis időt szeretne szánni a webshop készítésre, nagyon jól járhat a Shopify használatával.
4, SHOPRENTER ÉS UNAS
A ShopRenter, valamint Unas bérelhető webáruházak. Ezekben az esetekben nem kell egy webáruház lefejlesztésére költenünk, ugyanis felesleges. A szolgáltatók bérelhető motorokat biztosítanak, ennek pedig az a következménye, hogy a webshopot szinte azonnal használatba tudjuk venni. Amint létrejön a bérleti szerződés, a havidíj függvényében biztosítanak számunkra különféle funkciókat.
A ShopRenget és Unas Magyarországon elterjedt webáruház motorok.
5, LARAVEL
A Laravel keretrendszer nagyon nagy tiszteletnek örvend a fejlesztői társadalomban. Rengeteg olyan weboldal és webáruház létezik, melynek ez adja az alapját. Miért? Azért, mert hihetetlenül flexibilis és könnyű bővíteni. A legdrágább és legkomplexebb webshopok egy jelentős része Laravel alapú. Ennek az az oka, hogy szinte bármit meg lehet vele valósítani. Komolyságát jelzi, hogy még fintech ügyviteli rendszereket is készítenek Laravel alapon.
6, EGYEDI FEJLESZTÉS
Az egyedi fejlesztésű webáruházak-ahogy a megnevezésük is sugallja-nem használnak semmilyen ismert keretrendszert vagy alapból elkészített CMS-t. Egy fejlesztő által összerakott modulokból épül fel, mely teljesen egyedi. Az ilyen webáruházak összerakása eleinte kemény feladat és komplex munka, azonban egy idő után már nem számít annak. Miért nem? Azért, mert miután a modulok összeálltak, a következő munka elkészítése már sokkal egyszerűbb.
Léteznek-e ingyenes webáruház motorok?
A válasz az, hogy nem. Olyan webshop motorok nem léteznek, amelyek teljesen ingyenesek. A Wix weboldal készítő például teljesen ingyenes és van neki webshop bővítménye is. Azonban abban az esetben, ha minimum saját domainen szeretnénk futtatni a webáruházunkat, akkor elengedhetetlen lesz, hogy ezért egy fix havi összeget fizessünk. Márpedig azt a céget, ami még saját domaint sem vásárol, nem lehet igazán komolyan venni.
BÉRELHETŐ WEBÁRUHÁZAK-VAJON MEGÉRI?
Megéri-e webáruházakat bérelni? Jelen esetben a ShopRenter és UNAS rendszereket emelhetjük ki. Nos, nekem az a véleményem, hogy nem igazán. A bérelhető webáruházak funkcionálisan számos szempontból elmaradnak a társaik mellett. Ennek a következő okai vannak:
• Nem fejleszthetőek egyedileg
• Kötött, egyedi designnal rendelkeznek
• Keresőoptimalizálási problémák
Nem véletlen, hogy rengeteg ember minimum egy WooCommerce webáruházra szeretne beruházni. Ennek az oka összeségében érthető. A legfontosabb szempont, hogy a webshop pénzt hozzon a tulajdonosnak-hogy az mennyire képes jól kihasználni a felhasználókat. Mennyire egyedi designnal rendelkezik. Egy normális webshop esetén a marketingbe ölt pénz sokszorosa lehet a webáruház árának. Ezért, a legjobb spórolási lehetőség az, ha a webáruházunk minden szempontból teljesen egyedi.
Mik az egyedi fejlesztés hátrányai?
A másik véglet, amiben gondolkodhatunk, az az egyedi fejlesztés. Nekem összeségében rossz tapasztalataim vannak az egyedi fejlesztésű shopokkal, melyek egyetlen ismert keretrendszert sem használnak. Ennek oka az, hogy túlságosan is kiszolgáltatottá válik a fejlesztőnek a tulajdonos. Nem egyszer találkoztam már olyannal, hogy irreálisan magas árakkal dolgozott 1-1 fejlesztő, miután az alap webáruház elkészült. Egy pár órás munkáért 100.000 Ft-ot kértek volna el, ami nyilvánvalóan nem reális árszabás. Ettől függetlenül, az egyedi fejlesztés nagyon drága.
MENNYIRE JÓ VÁLASZTÁS A WOOCOMMERCE?
A WooCommerce webshopok térhódítása lenyűgöző. Hatalmas választék adott bővítmények és sablonok terén. Ezen felül, jó communityvel rendelkezik és sok nagy tudású fejlesztőt lehet találni hozzá.
A WooCommerce egyik legnagyobb problémája, hogy nagy termékszámú webshopok esetén lassul. Az egyedi igények lefejlesztése pedig nem olcsó mulatság, ugyanis nem rendezett az adatbázis-struktúrája. Annak ellenére, hogy ez a legnépszerűbb választás, még egyáltalán nem biztos, hogy mindig ez az optimális döntés.
MIT MONDHATUNK AZ OPENCARTRÓL?
Az OpenCart webáruházak nagyon könnyen fejleszthetők és kezelhetők. Hazánkban ugyanúgy sok jó szakember van a piacon, aki ért az OpenCart alapú webshopok készítéséhez. Akár több tízezer termékes shopok készítésére is tökéletesen alkalmas. A kódbázisa rendezett, ezért könnyebb egy modult lefejleszteni, mint mondjuk WooCommerce alá. Rengeteg bővítmény létezik hozzá, melyek a piaci igények nagy részét minden bizonnyal lefedik.
Hátránya, hogy egy verzió frissítés gyakorlatilag egy új webáruházzal egyenlő. Az OpenCart motor rejt biztonsági réseket, ahogy a WooCommerce is.
MIÉRT JÓ VÁLASZTÁS EGY LARAVEL ALAPÚ WEBÁRUHÁZ?
A Laravel alapú webshopok nagyon gyorsak. Én rengeteg Laravel alapú rendszert készítettem eddig, és úgy gondolom, hogy kiváló webáruházak készíthetők Laravellel. Gyakorlatilag bármilyen igényt meg lehet vele valósítani és mivel egy ismert rendszerben készül el az ügyfél webáruháza, ezért más fejlesztők is könnyedén átvehetik a munkát.
Természetesen a modulokat le kell fejleszteni, ami egy szokásos webshopot jellemez. Azonban az alap funkciók minden áruházban gyakorlatilag ugyanazok, az egyedi igényei a fejlett keretrendszere miatt nagyon könnyen meg lehet valósítani. Ezért, a Laravel alapú online áruházak megfizethetőek. Persze, drágább, mint mondjuk egy WooCommerce áruház a legtöbb esetben, viszont, ha drágább áruházra akarunk beruházni, akkor ez a legjobb döntés.
MIKET ÉRDEMES MINDIG LETISZTÁZNI, AMIKOR WEBÁRUHÁZRA RUHÁZUNK BE?
Amikor egy webshopra ruházunk be, akkor számos dolgot érdemes letisztázni már az elején, hiszen így dől el, hogy melyik webshop motort válasszuk a végén. Ennek a meggondolására szánjunk rá akár több napot-ne kapkodjunk, vagy döntsünk elhamarkodottan! Rengeteg pénzt dobhatunk ki az ablakon, ha nem jó webshop motorra ruházunk be. Miket beszéljünk meg mindenképp a fejlesztővel?
• Mennyi terméket akarunk a webáruházba?
• Mekkora felhasználói bázissal számolunk?
• Kik alkotják a célcsoportunkat?
• Mennyi képes és videós médiát akarunk elhelyezni az oldalon?
• Milyen spéci és egyedi funkciókat szeretnénk?
• Mennyi pénzünk van a marketinggel együtt a fejlesztésre?
Ezek azok a szempontok, amelyeket az elején érdemes letisztázni. Alapszabály: a marketingre mindig hagyjunk elegendő pénzt. Egy egyszerűbb webáruházzal jobban járunk, ami ergonómikus és felhasználóbarát, mint egy agyon bonyolított rendszer, ami rengeteg pénzbe kerül, de végül nem tudja kielégíteni a funkcionális igényeket. A drága fejlesztés elviheti a pénzt. És rengetegbe kerül. Ha pedig nem marad pénz marketingre, akkor hiába az egész.
HOGYAN SZABJA MEG A CÉLCSOPORT A WEBÁRUHÁZ FELÉPÍTÉSÉT?
Ennek a meggondolása már a design tervezésekor is nagyon fontos szempont. Hiszen alapvetően határozza meg az egész konstrukció kialakítását. Ki az a 3-4 tipikus vásárlónk, aki tőlünk szeretne rendelni és venni? Ha ezekkel a kérdésekkel nem vagyunk tisztában, a webshopunk nem lesz sikeres. Ha fiatalabb embereknek értékesítünk, akkor legyen élénkebb és rikítóbb a design. Ha idősebbeknek, akkor a magázó szöveg a nyerő.
MILYEN CSATORNÁN SZERETNÉNK ELÉRNI A FELHASZNÁLÓINKAT?
Ez a marketing stratégia. Ez nagyrészt attól függ, hogy a célcsoportunk kikből áll. A fiatalokat Instagramon lehet elérni. Ha kifejezetten női célpiacunk van, akkor a Pinterest a megfelelő közösségi média platform, amit használni kell. Ha márkát akarunk építeni, akkor a Facebookon a helyünk és e-mail marketinget kell használni.
MIKET ELLENŐRIZZÜNK MINDENKÉPP, AMIKOR EGY WEBÁRUHÁZAT KÉZHEZ KAPUNK?
Valójában két olyan dolog van, amit el szoktak rontani a kivitelező cégek, akik a webshopot készítik. Ezek annyira gyakori hibák, hogy mindenképp térjünk ki rájuk!
MOBILOS HASZNÁLHATÓSÁG
Rengeteg olyan webáruház van manapság, ami nem használható mobilon. Például, a rendelés és CheckOut rész nem ergonómikus vagy nehezen kezelhető. Éppen ezért járjuk végig a webáruházunk minden egyes részét és ellenőrizzük, hogy minden tekintetben megfelelő-e a webáruház kialakítása valamint felépítése.
A FIZETÉSI INTEGRÁCIÓK PONTOS MŰKÖDÉSE
Sokszor találkozni azzal, hogy valamiért nem működik jól a fizetési integráció bekötése, amit használunk. Például, az OTP SimplePay valamiért nem engedi a felhasználókat vásárolni. Mindig csináljunk egy próba fizetést a kézhez kapott webáruházon.
Mennyibe kerül egy webshop reálisan?
Egy webáruház jellemzően 200 ezer forinttól indul a magyar piacon. Egy drágább webáruház ára pedig elérheti a kisebb milliós nagyságrendű összeget is. Mikor árajánlatot kérünk, akkor érdemes táblázatba foglalni a különféle szempontokat, hogy a legjobb döntést hozzuk meg.
Hol kaphatunk prémium webáruházat?
A WebRolling marketing ügynökség rengeteg féle megoldást kínál, a WooCommerce áruházaktól kezdve az egyedi fejlesztésekig. Ha szeretnél jó minőségű, gyors webáruházat, akkor
kérd ingyenes árajánlatunkat!