Honlap keresőoptimalizálása: van-e rá szükség?

Korábban a honlap keresőoptimalizálása az egyik legnagyobb üzletnek számított. Egyre-másra alakultak olyan vállalkozások, akik gyors sikert ígértek a keresőben. A trükköket persze a Google is felismerte, és ma már jóval összetettebb rendszerben pontos, mint korábban. Vajon még mindig megéri SEO-zni? Lássuk!

Mi változott?

Korábban a keresőoptimalizáláshoz sokszor már annyi is elég volt, ha az ember írt néhány jó szöveget, és megszabadult a rosszul működő dizájnelemektől. Mára azonban a folyamat jóval összetettebbé vált. Érdemes már rögtön a munka elején, a weboldal készítése során figyelembe venni a SEO szempontjait.

Amire ma szükség van:

  • Gyors betöltési sebesség. Takarékos megoldások, optimalizált képek használatával és megfelelő tárhelyszolgáltató választásával érhető el.

  • Hibátlan mobilnézet. Itt sajnos még nem az igazi a mozgástér, a Google szigorúan ítél, mindenesetre érdemes komolyan venni az optimalizálást akkor is, ha úgy gondoljuk, a hozzánk látogatók inkább hagyományos platformról érkeznek.

  • “Tiszta kód”. Ma már a Google azt is figyelembe veszi, mennyire tiszta és szabályos a weboldal kódja. Ez főleg a CMS-rendszert (pl. WordPress, Joomla, Wix) használó oldalak tulajdonosainak rossz hír, itt ugyanis maradhatnak felesleges töredékek a programban.


Ma már tehát egészen más súllyal esik latba a szöveg, a hivatkozások száma és a weblap felépítése a Google vizsgálatánál. A régi, viszonylag kevés webfejlesztői tudást igénylő SEO módszerek már csak korlátozottan működnek.

Mit lehet tenni?

Gyakran sajnos elkerülhetetlen, hogy a weboldalt teljesen újjá kelljen építeni. A legtöbb esetben azonban ezt meg lehet úszni. Érdemes honlapauditot kérni, ennek során pedig felmérni, vajon mi akadályozza a site-ot abban, hogy jobb helyezést érjen el a keresőben. Gyakran néhány apróbb intézkedéssel drámaian jó hatást lehet elérni. Előfordulhat, hogy néhány paraméter megváltoztatásával is jobb helyre kerül az oldal.

Sokszor a költöztetés vagy az egyszerűsítés a megoldás. Hozzáértő kezekben ezek a folyamatok is viszonylag egyszerűen lebonyolíthatók. Így tehát nem kell félni az intézkedéstől.

Miért éri meg a keresőoptimalizálás a honlapon?

Sokan mondják, hogy a honlap keresőoptimalizálása ma már nem éri meg, hiszen más csatornákról, például a közösségi médiából sokkal egyszerűbb látogatókat terelni az oldalra. Ez bizonyos értelemben igaz, ezzel a módszerrel azonban vigyázni kell: ha túlságosan csak egy platformra hagyatkozunk, könnyen kiszolgáltatottá válunk az ottani körülményeknek.

A keresőoptimalizálás szabályainak betartása alapvetően javítja a felhasználói élményt, így még akkor is fontos, ha az oldal nem fog tudni az első három helyre kerülni (mert a konkurencia nagyon erős, vagy a verseny nagyon kiélezett). Azzal viszont, hogy fokozatosan javítjuk a lapok helyezését, egy alternatív csatornát kaphatunk az oldal eléréséhez.

Csapatunk szívesen segít a cég igényeinek általános felmérésében és a honlap keresőoptimalizálásában. Szükség esetén akár a tárhelyszolgáltatást is biztosítani tudjuk. Az egységesen, magas színvonalon kezelt oldalak kedvező áron kerülnek a keresőlista élére, ezzel biztosítva az extra elérést a tartalom számára.